Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
02.01.2011 23:25 - ЕВАНГЕЛИЕ НА ТОМА
Автор: magicktarot Категория: Други   
Прочетен: 17115 Коментари: 44 Гласове:
16



 Това са тайните думи изречени от Живия Исус,

и записани от Дидимус Юда Тома

1.)

Исус каза: Този, който разкрие

значението на тези думи няма да вкуси смърт.

2.)

Нека този, който търси, не се спре в своето търсене

докато не намери. Когато намери, той ще се смути,

И когато се смути, Той ще се изуми от възхита,

и ще царства над Всичко.

7.)

Блажен е лъвът изяден от човека, така че той става човек.

Осквернен е човек изяден от лъвът, защото той става лъв.

10.)

Исус каза: Аз посях  огън в света, и го поддържам докато гори.

11.)

Тези Небеса ще преминат и онова отгоре ще премине.

Мъртвият не живее повече, и живият не умира вече.

Когато ядете добри неща, вие сте, които им давате живот.

Но какво ще правите в Светлината?

Когато вие бяхте едно, вие бяхте направени две,

но когато сте две какво ще направите?

14.)

....

Не това, което влиза в устата, ви осквернява,

а което излиза от нея, то ви осквернява.

18.)

Учениците Му казаха: Предупреди ни какъв ще ни е края.

Исус отговори: Открихте ли вече началото, че питате за края?

Където е началото, там ще е и края. Блажен е този, който

стои в началото, защото той разбира края, без да е вкусил смърт.

19.)

Блажен е този, който е бил преди да стане(бъде).

Ако станете мои ученици и се отзовавате на моите думи,

камъните ще се изправят във ваша услуга.

Вие имате пет дървета в Рая, непроменими през лятото и зимата,

никога не сменящи листата си.

Този, който ги познава всичките, никога няма да вкуси смърт.

22.)

Исус видя да хранят малки дечица. Той се обърна към учениците си:

Тези бебета, които кърмят, са като тези, които влизат в Царството.

Те го попитаха: Ще влезем ли и ние в Царството? Ние сме малки.

Исус каза: Когато направите две в едно,

и което е вътре, да е като това, което е вън,

и което е вън, да е като това което е вътре.

И което е горе, да е като това, което е долу,

и когато обедините мъжкото и женското в едно,

така, че мъжкото да не е вече мъжко, и женското да не е вече женско,

Когато направите око на мястото на око,

и ръка на мястото на ръка, и крак на мястото на крак,

и образ на мястото на образ, тогава вие ще влезете в Царството.

29.)

Ако плътта е дошла заради духа, това е мистерия.

Но ако духът е дошъл заради тялото, това е удивително чудо.

Как такова богатство, чудя се, е направило своя дом в такава бедност?

31.)

Никой пророк не е признат в своята си родина.

Никой доктор не може да излекува, този, който го познава добре.

44.)

Този, който хули Отца ще му се прости.

И този, който хули Сина ще му се прости.

Но този, който хули Светия Дух,

няма да получи прошка на земята и небето.

48.)

Ако двама направят съюз в една къща,

те могат да заповядат на планината да се премести,

и тя ще се премести.

80.)

Този който е познал света е намерил тялото,

но този, който е намерил тялото, е твърде велик за света.

81.)

Този, който е богат може да стане цар.

Този който има сила може да мине и без това.

82.)

Този, който е близо до мене е близо до огън.

Този, който е далече от мене е далеч от Царството.

83.)

Образите се виждат от човек, и светлината, която е вътре

е скрита в образа на Бащината Светлина.

Той ще разкрие Себе Си, и Своят образ, скрит от светлина.

84.)

Когато видите свое подобие, вие сте щастливи,

но когато видите своя образ изправящ се отпред

безпомощен и недостъпен, колко дълго може да издържите на това?

93.)

Не давайте святото на кучетата,

за да не бъде отнесено на торището.

Не хвърляйте бисерите на свинете

за да не ги унищожат.

94.)

Който търси ще намери. И вратите ще се отворят

за този, който почука.

95.)

Ако имате пари не ги давайте с лихва,

а ги дайте на този, който не може да ви ги върне.

96.)

Небесното Царство е като жена, която взема малко мая,

поставя я в тестото и прави големи хлябове.

Който има уши нека слуша.

106.)

Когато направите двете едно, тогава вие ставате Синове Божии,

и ако заповядате на планината да се помести, тя ще се помести.

112.)

Горко на плът зависима от Духа,

и горко на дух зависим от плътта.

113.)

Учениците Му Го запитаха:

Кога Царството ще дойде?

Исус отговори:

То никога няма да дойде, ако го очаквате.

Никой няма да каже виж тука е, или там е.

При все това, Царството на Отца е разстлано върху земята,

и никой човек не го вижда.

114.)

Симон Петър им предложи:

Мария Магдалина трябва да ни напусне.

Жените са незначими за живота.

Исус отговори:

Аз ще я водя така, че да я направя мъж,

и да може да стане Живеещ Дух, както(правя) вас мъжете.

Защото всяка жена направена мъжествена,

ще влезе в Небесното Царство.

 




Гласувай:
16



Следващ постинг
Предишен постинг

1. анонимен - недоумяващ
02.01.2011 23:34
какво определя храната като скверна, пък била тя и човешко
цитирай
2. razkazvachka - Поздрави!
02.01.2011 23:39
Когато направите око на мястото на око,
и ръка на мястото на ръка, и крак на мястото на крак...
цитирай
3. vippoker - къде да прочета цялото евангелие
02.01.2011 23:45
къде да прочета цялото евангелие
цитирай
4. magicktarot - 1. анонимен,
02.01.2011 23:48
не си посочил/а къде в текста храната се определя като скверна. ако визираш 7. - там не е споменато такова нещо.
цитирай
5. magicktarot - 2. razkazvachka,
02.01.2011 23:49
да, евангелието е невероятно, жалко, че не е влязло в т.нар. официално християнство.
цитирай
6. magicktarot - 3. vippoker
02.01.2011 23:50
http://www.taiji-bg.com/articles/christianity/ch2.htm
цитирай
7. анонимен - недоумяващия
02.01.2011 23:58
точно 7 имах предвид,ако не става въпрос за храна, разтълкувай ми смисъла на оскверняването вследтвие на превръщането на човека в лъв
цитирай
8. magicktarot - 7. анонимен - недоумяващия
03.01.2011 00:10
7.)
Блажен е лъвът изяден от човека, така че той става човек.
Осквернен е човек изяден от лъвът, защото той става лъв.

добре, ще потълкувам, без претенции за достоверност на тълкуванията. Първо - и храната, в случая лъв и човек, и изяждането, и блаженството, и оскверняването са употребени не в прекия им смисъл. Човек, изяден от лъв не означава, че той става скверна храна, а че самият човек се осквернява - не в качеството си на храна, а на човек. Приема се, че лъвът е на по-низше стъпало в Творението от човека. Когато лъвът изяде човека, това значи, че човекът слиза на по-ниско стъпало от това, на което е - т.е. той се осквернява. Казано на съвременен език - генетичния материал и белтъците на човека се сиват с тези на лъва - но не го възвисяват, защото лъвът ги асимилира към своите и не става човек, а си остава лъв, заедно с човека, който е престанал да бъде човек, а става и той лъв. Това да не се разбира пряко. По същия начин, когато човекът изяде ъв - той го въздига на своето ниво - и лъвът става човек - и това да не се разбира пряко.
Не виждам къде става дума за скверна храна. Ако ти виждаш - обясни ми.
цитирай
9. анонимен - притеснен
03.01.2011 00:23
притеснява ме това- приема се че лъва е по-низше стъпало в Творението от човека във връзка с тълкуванието че човек се осквернява слизайки на по ниско стъпало от това на което е
това означава ли че верният път е само нагоре
цитирай
10. magicktarot - 9. анонимен - притеснен ,
03.01.2011 00:37
показваш завидна палитра от състояния на духа - недоумяващ, притеснен... какво ли ще е следващото?:)))

в изказването си смесваш пряко с преносно значение. Приемаш понятия "лъв" и "човек" като вид стъпала за въздигане, т.е. иносказателно, а самото издигане го приемаш пряко - в нютоновски смисъл. Нагоре и надолу са също преносни понятия, обикновени означения, които се използват условно и за удобство - иначе няма как да го изразим тук. Бихме могли - може би телепатично, но нещо не чувствам в момента "канал" към тебе:))))
цитирай
11. анонимен - усмирен
03.01.2011 00:46
така и не разбрах какво означава осквернен ,но пък това от своя страна ми донесе странен покой
цитирай
12. magicktarot - 11. анонимен - усмирен
03.01.2011 00:58
еее, жалко! хубаво нещо е състоянието на покой, дори и странен, ама аз не разбрах твоте тълкувания, нито дали си съгласна/сен с моите...
да се оскверни нещо, означава да се принизи. Самата дума оскверняване е абстрактна, тя е по-относителна например от "изцапване". Ето малко от речник:


Синоними на думата скверен

(прил.) гнусен, гаден, долен, противен, отвратителен, мръсен, нечист, неприятен
(прил.) низък, непристоен, недостоен, срамен, подъл, нечестен, долнопробен, омразен, грозен
(прил.) животински, скотски
(прил.) сквернословен, крайно неприличен, нецензурен, порнографски

скверна, скверно, мн. скверни, прил.
1. Който буди неприязън, погнуса; гаден, недостоен, противен. Скверни думи.
2. Който не е съобразен с моралните норми; низък, непристоен, срамен. Скверни помисли.
нареч. скверно.
същ. скверност, скверността, ж.
цитирай
13. анонимен - в крайна сметка
03.01.2011 01:16
най вероятно причината е в разбирането, съответно тълкуването на смисъла
моето разбиране за скверно е противоестествен,а в действията в 7 не виждам нищо противоестествено без значение кой е храната.
сигурно има някакъв морален оттенък който ми убягва
цитирай
14. magicktarot - 13. анонимен - в крайна сметка
03.01.2011 01:26
да, в крайна сметка тук е даден превод на български на евангелието, далеч не е оригинала, а и преводачите, предполагам, въобще не са подозирали, че ти под скверен разбираш противоестествен - иначе нямаше да използват точно тази дума:)))) не видя ли в синонимния речник? - (прил.) животински, скотски, в това какво противоестествено има? никъде не се споменава, че скверен значи противоестествен. И още нещо - ти май отново приемаш тези действия в прякото им значение, че лъвът изяжда човека като лъв-човекоядец, който го дават по дискавъри:)))))
цитирай
15. анонимен - проблема, ако въобще можем да говорим за такъв
03.01.2011 01:32
че по голямата част от конфликтите в макромащаб се дължат най вече на това че едната страна вижда нещата откъм прякото им значение, а другата от другата страна.
също като разликата между вярата и религията
когато вярваш нямаш нужда от евангелие
цитирай
16. анонимен - или да го кажем така
03.01.2011 01:36
когато си човек няма проблем да изядеш лъва
но ако решиш да изядеш човека биваш порицан
макар че в крайна сметка става въпрос за почти едно и също количество калории
цитирай
17. magicktarot - 15. анонимен,
03.01.2011 01:42
съгласна съм! ще добавя, че и в микромащаб стават ужасно много конфликти по тази причина. Дори в една единствена личност. Ето как - повечето хора сънуват. Но при сънуването Несъзнаваното /по Юнг/ ВИНАГИ се изразява преносно, хората обаче го разбират пряко /или четат съновници по интернет/ и не могат да го използват целесъобразно - т.е. спането им е загуба на време, на една трета от времето им!

Но за евангелията не съм съгласна. Също и за вярата. Да, може би скоро ще минем на друг тип комуникация през времето, но засега писмената реч е единствения начин тук на земята да си предаваме знания през хиляди години - ако нямаше писменост, нямаше да има и интернет и нямаше да можем да си говорим сега, нито да четем мъдростта от хиляди години - а нещо, което не е записано, се забравя, и трябва все наново и наново да се открива топата вода. А това пречи на напредването в развитието.
цитирай
18. magicktarot - 16. анонимен,
03.01.2011 01:46
щом искаш да продължаваш да приемаш нещата буквално и в "стил Бриджит Бардо" - твоя воля. Тук въобще не става въпрос за погазване правата на животните, нито за това, че едно същество се смята за по-низше от друго в пряк текст. Всичко това са символи. Символи на символите. Символи на символите на символите.
цитирай
19. анонимен - колежке
03.01.2011 01:57
стана късно и мисля да си лягам
благодаря за отделеното време
аз просто ти подхвърлям другата теза
тази за опростяването, не за развитието
в смисъл да не се мерим по сенките ,които хвърляме, за да не забравяме кои сме всъщност.
цитирай
20. magicktarot - и аз благодаря,
03.01.2011 02:12
все пак не ти разбрах тезата, нито тълкуванието. Разбирам, че не си съгласен с казаното в евангелието. Много от съвременните учени изследователи на християнството, теолози, историци и пр. считат, че в евангелие на Тома са записани пряко думите на Исус Христос /за разлика от каноничните четири евангелия, които са писани доста след него/. Ако приемем, че това наистина са Негови думи и ти смяташ, че ги е казал не както трябва - не знам какво може да се направи... може би трява да се обърнем към издателството, което за пръв път е пуснало на пазара това евангелие и да искаме авторът да пише опровержение?
цитирай
21. dengubara - Харесва ми тоя блог:))))))))))))))))))))))))))))))))))))
03.01.2011 08:59
за "оскверняването" - това е точно падението към по-низша форма на съществуване - "процедурата" е известна в учението и практиките на индийските касти...
цитирай
22. magicktarot - Мерси, dengubara:))))) от името на Тома де...
03.01.2011 09:36
Може би Тома би станал страхотен блогер, а може и да си е бил, макар че засега няма данни, но това нищо не значи...
Това падение май го има навсякъде, в повечето учения, включително и в кабала. Поредното доказателство, че всичко е едно и еднакво, само с малко различаващи се пътища, но стигащи до една Точка.
цитирай
23. bizcocho - "7. ) Блажен е лъвът изяден ...
03.01.2011 11:28
"7.)
Блажен е лъвът изяден от човека, така че той става човек.
Осквернен е човек изяден от лъвът, защото той става лъв. " - мъдроста заложена в тези думи ми е най на сърце.
цитирай
24. анонимен - анонимния
03.01.2011 13:09
моята теза е че няма нисши или висши
всички учения и религии са базирани на основата на една програма чиято крайна цел е оцеляването в дългосрочен аспект
















































моята теза е че няма висши или нисши
всички учения се базират на една основна програма чиято крайна цел е оцеляването в дългосрочен аспект.













цитирай
25. анонимен - Въпрос
03.01.2011 13:34
"Исус каза: Когато направите две в едно,

и което е вътре, да е като това, което е вън,

и което е вън, да е като това което е вътре.

И което е горе, да е като това, което е долу,

и когато обедините мъжкото и женското в едно,

така, че мъжкото да не е вече мъжко, и женското да не е вече женско,

Когато направите око на мястото на око,

и ръка на мястото на ръка, и крак на мястото на крак,

и образ на мястото на образ, тогава вие ще влезете в Царството."

Това не ви ли навежда да мислите за научно-техническата революция? Особено втората част, от окото нататък. Първата все пак е позната от библията и други источни учения, но втората е много озадачаваща. Някой да има идеи как може да се тълкува.
цитирай
26. magicktarot - 23. bizcocho :)))
03.01.2011 13:43
явно наистина има голяма сила в сакралното 7! Ако трябва и аз да кажа кое ме е впечатлило, това са 14 /то е 7 х 2!/ и 22.
цитирай
27. magicktarot - 24. анонимен - анонимния , наистина няма низши и висши -
03.01.2011 13:50
и аз мисля така. Говорехме за стъпала, степени. Може би всички същества и изобщо всички неща са равни пред Бог. Тук става дума за това кое е по-близо и по-далече от Него. Ако приемем, че крайната целл е завръщане към и сливане с Твореца. Може и да не съм права, повтарям, далеч не претендирам, че моето разбиране е крайно и вярно, но го разбирам така: думата "човек" обозначава по-близко до Бог същество от думата "лъв".

Съгласна съм за оцеляването - но не изцяло, особено, ако имаш предвид само земно, материално оцеляване. Може би става дума за оцеляване в Бог - води се оцелял този, който изпълни предназначението си, крайната си цел - да се слее с Него. Бог на всички е дал равни възможности да изпълнят целта си, но им е дал и свободна воля...
цитирай
28. magicktarot - 25. анонимен - Въпрос
03.01.2011 13:58
Анонимен, ти защо си анонимен? имаш ли регистрация? притесняваш ли се от нещо, някой да не те изяде? ами ако е по-висш е добре дошло за тебе - това ще те възвиси, дори и Христос го е казал:))) Ще се радвам да ми отговориш.

Да, може да се тълкува като научно-техн. прогрес, ТНТМ и пр., клониране - но това все още не е творене - ние все още не можем да направим от неживото живо - можем само да клонираме нещо, че е създадено, нещо, в което вече има живот. Ние не можем да направим живот - освен като заченем дете, но това ни е заложено природно, т.е. пак е от Бога, не е от самите нас. Интересно ми е ти как тълкуваш "и когато обедините мъжкото и женското в едно,

така, че мъжкото да не е вече мъжко, и женското да не е вече женско"?
цитирай
29. анонимен - анонимният бог
03.01.2011 13:59
ако разгледаш едно колело със спици като стълба със стъпала, кое стъпало е най близко до бог,пиша го с малки букви понеже бог е главината която свързва спиците.
цитирай
30. magicktarot - 29. анонимен - анонимният бог
03.01.2011 14:12
бог е и спиците, и рамката на колелото, освен главината. По-близо до него е най-близката част на спиците, следват по-нататъшните им части и най далечната част е ограничението на самото колело, рамката му.

Интересно е да се възприема бог като главина:))))))))))))) Ти самият, мисейки, че обладаваш силен интелект, чувстваш ли се способен да измислиш всички същества, които населяват земята - те са милиарди - да им дадеш живот и да им осигуриш условия да се развиват, всички неживи неща - също милиарди, да измислиш и пуснеш в действие всички процеси, които протичат в тях, така че те да са част от една планета, която работи в синхрон с всички други звезди и планети - да не се отплесвам към галактики, вселени и т.н. Аз не чувствам, че бих могла да сътворя и невероятно малка част от цялото това Нещо. Но ми се вижда забавно да мисля, че една ГЛАВИНА може да направи това. Ще го проуча и ако е така, ще издигна ХРАМ НА ГЛАВИНАТА - може пък да успея да създам нова религия...:)))))
цитирай
31. анонимен - да уточним
03.01.2011 14:22
за да измислиш всички същества и т.н. интелект не ти е необходим, по скоро въображение.
а що се отнася до личните ни способности,нищо лично в следвщите думи,не ти достига вяра в себе си.докато вярваш в Бог , а не във себе си ще продължаваш да бъдеш неспособна да твориш чудеса.
цитирай
32. magicktarot - 31. анонимен, казах ти -
03.01.2011 14:35
искам да се запознаем - не всеки ден срещам някой, който прави чудеса. Малко опростенческо звучи чудеса - в това влагам по-дълбок смисъл от това да превърнеш тор в злато, но и това не бих отказала.:))) Нямам нищо против въображението - то е част от интелекта обаче. А ти имаш ли представа колко и какви процеси протичат в собственото ти тяло в секунда - и, ако имаш въображение - можеш ли с него да ги пуснеш в действие, така че да работят стотина земни години? Дори машините, които е създал човекът - само с въображение ли са създадени? А те са много по-опростени от едно живо същество. А колко са живите същества във вселената, която се опитваме да оподнаем? Колко са неживите? Един обикновен земен океан - контролирай го с въображението си! Да ама не...
цитирай
33. анонимен - казах ти
03.01.2011 14:57
липсва ти вяра
а искаш резултати и търсиш обяснение за липсата им по разни евангелия .
света около теб е просто сън при това твоят собствен
цитирай
34. magicktarot - 33. анонимен, добре че е мой сън,
03.01.2011 15:11
че ако беше и чужд съвсем щях да го загазя. Ти откъде знаеш какво искам и търся?

Вярата ме занимава отдавна, тя е невероятно интересно нещо - още от ученичка си мислех, че не вярваме както трябва, защото, както е казал Христос "ако имате вяра колкото едно синапено зърно, ще кажете на тази планина да се премести и тя ще се премести" - още тогава мислех, че ние възприемаме за вяра нещо, което не е вяра, Христос не е влагал в тази дума смисъла, който влагаме ние - затова и не можем да правим чудеса. Макар че човечеството прави и продължава да прави чудеса - така че не можем да сме сигурни. А ти мен не ме мисли, щом си толкова буден/на. Но не си, щом те е страх да кажеш кой си:))))) Дори това чудо не можеш да направиш...
И защо си толкова против евангелията?
цитирай
35. анонимен - какво значение има кой съм
03.01.2011 15:17
благой от софстрой
нямам ниищо потив евангелията поскоро ме притеснява загубеното в превода
цитирай
36. magicktarot - 35. анонимен - какво значение има кой съм
03.01.2011 16:04
да, и аз споменах по-горе, че преводът е от значение. Но има и доста "загубено в оригинала", дано все пак се намери. Иначе има значение кой си, защото освен загуби в превод и загуби на оригинал, може да се получи загуба на личността. А това понятие може да се тълкува по различни начини - да се изгубиш, да се загубиш, да претърпиш някакви загуби... Може би губиш, като не се представяш, но това си е твой проблем, бай Благой от Софстрой!:)))
цитирай
37. анонимен - благой
03.01.2011 17:14
ако ти се намират запаси от салвия дивинорум ,лофофора уилямси или някаки псилоцибки може и да се договорим
цитирай
38. magicktarot - 37. анонимен - благой
03.01.2011 17:51
Е жалко, нямам, но и нямам обичай да си плащам за такива неща - някой да ми каже кой е:) Все пак мога да ти предложа датура страмониум, атропа белладонна, хиосциамус нигер, мандрагора и аманита мускария. А от близкия секс магазин се запасих с неограничени количества испанска муха и ВИАГРА, да знаеш:))))))
цитирай
39. анонимен - благой
05.01.2011 15:37
за съжаление липсва ти дълбочина
а аз обичам да се гмуркам
цитирай
40. magicktarot - Благойчоуу:)))
05.01.2011 16:35
Гроздето е кисело, кака :)))
цитирай
41. анонимен - уубаво ,какче
05.01.2011 16:58
ма не забравяй ,че ти си лисицата
цитирай
42. magicktarot - 41. анонимен, батка,
05.01.2011 17:37
ай стига сра върху Евнгелието, вече шта трия, ша знайш:))) виждам, че те озлобих, и мога още, но не това ми е целта.

нямаш си и представа каква лисица съм, прав си!:РРР
цитирай
43. анонимен - кака
05.01.2011 17:50
злобата ми е непозната
всичко е просто фън
ама не шуй
цитирай
44. magicktarot - 43. анонимен - кака :)))
05.01.2011 18:10
А така!:)))))
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: magicktarot
Категория: Забавление
Прочетен: 2719059
Постинги: 353
Коментари: 5567
Гласове: 14953