Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
23.01.2019 01:29 - Царете на България след 499г.
Автор: bulgares Категория: История   
Прочетен: 3208 Коментари: 6 Гласове:
9

Последна промяна: 14.12.2020 17:12

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
Хърватинът с български корени Франц (Францискус, Франьо) Ксавер Иван де Пеячевич (1707-1781) 


Тагове:   българи,   древни,


Гласувай:
9



Следващ постинг
Предишен постинг

1. barin - Здравей, bulgares. Не съм срещал ...
23.01.2019 06:59
Здравей, bulgares. Не съм срещал тази книга, но буди недоумение къде е Тервел след Аспарух. Ако Кубрат го няма, защото не е по нашите земи не съм срещал да има други, царували в България преди идването на Аспарух. Сабин е пропуснат в Именика, може би заради слабата политика нарочно. Ще видя, ако намеря този списък, поне да сравня с написаното от Паисий Хилендарски и Блазиус Клайнер, за които зная и съм писал тема. Годините 499-502 не се засичат, а Авитохол мисля, че е период на управление, а не отделна личност.
Поздрави!
цитирай
2. iliyanv - Баринчо мамин, иди мама на доктор - тел. 112
23.01.2019 08:32
Кубрат го нямало в списъка, щото не бил по нашите земи... Нали това ти обяснява човека, че списъка е от "нашите земи". Тъпанар - класик.
цитирай
3. bulgares - Ще търся
23.01.2019 09:27
И аз мисля да търся целия текст на латински на тази книга. Ако някой може да ми помогне със съвет как да го направя или да ме свърже с човек който знае нещо или къде се намира оригинала на книгата и как мога да се сдобия с ксерокопие от нея моля да ми остави лично съобщение.

Копие на статията в списание Отечество, макар и не много добро може да се види тук
http://www.bulgari-istoria-2010/booksBG/B_Pejchev_Franc_Xavier_Pejachevich.pdf
цитирай
4. iliyanv - Няма го в списъка. Липсата няма връзка с тезата
23.01.2019 11:47
за владетели от "нашите земи" преди Аспарух. Не ти препоръчвам да се хабиш с Пеячевич. Книгата е написана с "помощта" на ватикански "консултанти" и общо взето съдържа лека модификация на официалната тъпня: прабългари, славяни и т.н.

цитирай
5. bulgares - мисля че има смисъл
23.01.2019 12:33
Тъй като, да авторът е повлиян много от Мавро Орбини, но все пак там са останали доста неща като списъка с българските владетели, които Официалната ни история е изтрила и преработила по-късно. В статията на списанието се казва още, че Пеячевич говори и за много българи по нашите земи в периода 498-636г
цитирай
6. ivonti10 - Книгата си е там.
08.03.2019 23:43
Книгата се намира в Хърватска но въпреки че България и Хърватска са в ЕС и НАТО и са в един отбор никои от Министерството на Културата или БАН не се заинтересува да отиде до Загреб и да я изиска от архива. Пари за някакви фалшификати които заливат в момента медите и Интернет от тези институции има, но за Историята на Пеячевич пари няма!
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: bulgares
Категория: История
Прочетен: 125825
Постинги: 41
Коментари: 207
Гласове: 255
Архив