Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
11.03.2019 21:51 - Deutsch
Автор: laval Категория: История   
Прочетен: 2965 Коментари: 2 Гласове:
22

Последна промяна: 12.03.2019 09:38

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg

Немският (Deutsch) е най-разпространения език в Европейския съюз. Той е майчин език за над 100 милиона души. Официален език е в Германия, Австрия, Швейцария, БелгияЛихтенщайн, Люксембург. Говори се още във Франция (Елзас и Лотарингия), Италия (Южен Тирол), Дания (Южен Ютланд) и Румъния (Трансилвания). Немски национални малцинства живеят в страни като Русия, Полша, Унгария, Северна (САЩ, Канада) и Южна Америка (Аржентина, Бразилия).

Когато аз бях дете, модерни езици бяха френския и немския, а не английския. Мен ме записаха да уча немски още от І клас в кръжок, който посещавах 2 пъти седмично чак до края на ІV клас. Затова пък го бях научил добре и после в училище имах само шестици по немски.

За много хора немският не е благозвучен и красив език. Те обаче надали са чували как звучат Гьоте и Шилер в оригинал. Аз мисля, че всеки език има своя чар, стига да имаш сетива за него. За мен немският е и си остава основен и популярен европейски език. Като млад добре съм се разбирал на немски не само в Германия и Австрия, но и в Чехословакия и Унгария.

Заедно с италианския и българския немският е език със страшно много диалекти. На практика във всеки регион на Германия говорят предимно на местния диалект. Някои диалекти силно се отличават от литературния немски (Hochdeusch). В Швейцария пък говорят на особен немски, който се нарича швейцарски немски (Schwizdeutsch). Ходил съм 9 пъти в Германия, 4 пъти в ГДР и 5 пъти в Западната част на Германия, също и по веднъж в Австрия и Швейцария. Бях свидетел на това как хората говорят помежду си на диалект. Слава Богу, нямах проблеми в общуването. Гостувал съм в 2 немски семейства в Алтенбург и Дрезден. Мога да кажа, че германците също са много гостоприемни хора и сърдечни домакини противно на съществуващото у нас мнение, че били студени хора. Това просто не е вярно. Поне от моя опит в контактите с приятели немци. Днес говоря и други езици, но моят първи досег с европейската култура беше с немския език и това повлия положително на формирането на моята обща култура и мироглед. 

Затова с гордост мога да заявя: Ja, ich spreche Deutsch.

image

image

image

image




Гласувай:
22


Вълнообразно


Следващ постинг
Предишен постинг

1. zaw12929 - Ich ferstee nur wenisch Поздр...
12.03.2019 01:22
Ich ferstee nur wenisch
Поздрави!
цитирай
2. laval - Пише се:
12.03.2019 09:16
Ich verstehe nur einwenig. ... :)
Поздрави!
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: laval
Категория: История
Прочетен: 4099875
Постинги: 1370
Коментари: 2757
Гласове: 21961