Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
15.09.2020 23:47 - Светата троица - студентски спомени
Автор: leonleonovpom2 Категория: История   
Прочетен: 3934 Коментари: 11 Гласове:
25

Последна промяна: 16.09.2020 09:35

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
                                                                                                                   На Тома Неверни- А.А.

Отлетяха тези най- хубави години! Минах тази вечер и покрай първата квартира, до музея, къщата на арменци с еркер, където беше стаята ми И спомените нахлуха......

Още в самото начало се оформи приятелска група Култовото заведение" Морски вълни" беше наше!  Бедни студенти, но калмари-огромна  порция за 95 стотинки, червено вино и бира -можехме да си позволим !Редувахме се в плащането ,но без притеснения На един от нас-Петко, баща му беше началник на Пловдивската митница! Аварийно- плащаше той!

Трима от преподавателите бяха известни ,че са особняци и човек трябва да бъде много внимателен с тях, да не сгафи, ако иска да изкара изпита ! Имах приключения, въпреки това и с тримата, но храня добри чувства към тях и отдавна съм им простил

Особено на първия- по електротехника Той почина след няколко години Даже който ми го съобщи каза ,че врагът ми си е отишъл Но напротив, стана ми много мъчно!
Още на първото упражнение дойде при мен и изпитателно ме гледаше Правех се на разсеян, да не го предизвикам с нещо ? Попита ме- Ти играеш футбол, нали? Потвърдих И му станах любимец ! Бил краен запалянко През целия курс коментирахме мачове Завиждаха ми- изпитът ми е в кърпа вързан  Така беше, до последния ден ,преди изпита Имаше задължителна консултация Беше ме предупредил,  да отида!  Колебаех се, щяхме да говорим за футбол?  Но прецених ,че , ако не отида, ще кажат ,че покрай футбола съм взел изпита!
Отидох Там попаднах на съгражданин който повтаряп годината заради електротехниката  И в настоящата сесия всеки ден го изпитвал и връщал за следващия ? Провалил му сесията !Каза да се дърпам от него, види ли ни заедно, загубен съм!  И в този момент той влезе . Побесня- откъде го познавам този? Обясних ,че ми е съгражданин Омекна, но се усещаше промяна в отношението му
Изпитът беше тестов Два от въпросите бяха абсолютно еднакви, като задание, само числата бяха сменени Заяде се, че единият е грешен Въпреки доказателствата ми ,че не е, не го прие Не можел да ме пусне? Влиза, излиза ?Отново да съм се явял, за отличен? Имах важен изпит , не се съгласих Писа ми три? Бесен си тръгнах и повече не се видяхме!

Другият беше по физични методи за анализ ! Работихме по двама Бях с Петко- отличник Бяхме много силна двойка Веднъж, шавнах за дестилирана вода  Връщам се, преподавателят изпитва Петко!  Петко ,черен по начало, беше станал червен!
Преподавателят му разправя , че нищо не знае!  При тези думи излязох отпред, готов да се намеся Петко си беше глътнал езика Заключението беше, че той никога не може да вземе изпита!  Напуши ме смях Преподавателят се стресна, също стана червен Разбра ,че нещо не е наред Поиска му книжката Освен една тройка-всичко шест Побесня, имал отношение несериозно към предмета Вече се намесих ,казах ,че е сериозен и знаещ, но е притеснителен Изгледа ме, явно да ме запомни
После казах на Петко ,че прекаленият светец и богу не е драг Да няма поне една двойка за цвят! За една бройка , вече я има запазена!

Изпитът беше на Ивановден , Който е Иван има една единица от него  И той беше Иван
Без да губя време му подадох книжката А, не, двойката си е двойка, ако му я давам за три От три нагоре дава единицата Изпитва ме дълго  Мисли, мисли, каза ,че съм между пет и шест Петицата я пише веднага Иначе- допълнителни въпроси Приех допълнителните въпроси И ми писа пет и половина, единствената шантава оценка Приятелски се разделихме И вече отвън се сетих ,че имам обещана една единица в повече Върнах се веднага и му казах Но вече беше късно.....
С него си останахме приятели

Третият беше по топлотехникаЛегенди се разправяха за него, даже беше популярна единицата за тъпотия, носеща името му- един Ой.?
При нето попаднах в черния списък със закъснения на упражнения и пропуснати занятия Нямах проблеми с материала ,смятах ,че нищо не може да ми направи
Имаше задължителна консултация преди изпита, реших там да съм изряден! Да не я пропускам!     Левият ми крак беше целият бинтован, Следобеда щяха да ми махат конците от  шевовете, отидох по къси панталони Той побесня, какъв бил този цирк? Казах му, че имам шевове по крака, затова съм така Не мога да сложа друго
На друтия ден  бях вече официално облечен!
Но бях нарочен! Сложи ме на първата маса Слагаше там тези ,в които се съмнява, че преписват Взех само листи и химикал, прерових всичко в себе си и на банката ! Да      няма нещо случайно оставено?
Развих си въпросите Но усещах втренчения му в мен поглед Накрая го погледнах Гледаше покрай мен, назад ? Светкавично погледнах и аз натам !Една колежка беше вдигнала високо краката и явно преписваше
Той разбра ,че го видях Въпросите ми бяха безупречно развити Имаше и  задача Заряза въпросите, нямаше за какво да се хване Зае се със задачата !
Не била вярна ? Казах му, че това е абсурдно Зае се, да ми доказва Решаваше на глас Разбрах веднага ,че решава по друг начин Не го и слушах повече Сега щял да ми покаже отговора!  Задачата, която бях решил,  беше при мен Казах му го Подскочи Не можело да бъде ! Може, толкова съм получил и аз и нямам грешка!Взе отново да проверява Не, имало грешка, но не може да я намери? Спрях да споря, реших ,че ще ми пише пет , излишно е
Писа в книжката и ми я подаде Все пак реших да погледна Три? Побеснях Грабнах стола, как се въздържах, само го стоварих на мястото му и напуснах
Повече с него не разменихме и дума Срещали сме се, правеше някаква леко обидена физиономия, явно очакваше да го заговоря Не , това никога не се случи, зачертах го като човек!

Мили ,въпреки всичко спомени, за едно прекрасно време ! Свързано с младостта, учението ,спорта, любовта, с всичко най-добро!



Гласувай:
27


Вълнообразно


1. vaquero - leonleonovpom2,
16.09.2020 08:42
Незабравими студентски години.
цитирай
2. leonleonovpom2 - Здравей, Вакеро!
16.09.2020 08:46
1. vaquero - leonleonovpom2,
08:42
Незабравими студентски години.
цитирай

Така е?
Благодаря ти, приятелю!

Хубав ден!
цитирай
3. leonleonovpom2 - Копираш ли, копираш ли?
16.09.2020 08:58
08:54 - kaliban3

А елементарното възпитание, дори и селско да е, изисква да се поиска разрешение!
За целта ,за която се копира!
цитирай
4. dobrodan - Една от причините да не стана университетски преподавател е,
16.09.2020 11:35
че познавах прекалено добре някои от тях :). Имена може би ще кажа някой ден, а случки......да искаш :).
цитирай
5. leonleonovpom2 - Здравей, Красимире!
16.09.2020 14:28
4. dobrodan - Една от причините да не стана университетски преподавател е,
11:35
че познавах прекалено добре някои от тях :). Имена може би ще кажа някой ден, а случки......да искаш :).
цитирай

Не ми допадаха взаимоотношенията между преподавателите още като студент-клюки, интриги, разчистване на сметки .....И това се запази завинаги Не съм си и помислял да ставам преподавател , въпреки открилите се възможности!
Оказа се ,че подобни отношения има навсякъде, уверих се! Но отстрани не се виждат!

Благодаря ти за отзива!

Хубав ден!
цитирай
6. apostapostoloff - Не казваш нищо за
16.09.2020 19:18
Леон Кавало- Дупе дало и кашкавало.
цитирай
7. leonleonovpom2 - Тиквеният светилник на блога се явил?
16.09.2020 20:19
Навреме, вече се мръква!!
Свети с мръсна светлина, на хибрид, да не кажа по точната дума, между комунист и антикомунист!
Хубаво ,че природата се е погрижила за такива!
Казал съм ти , много малко ум имаш , да се занимаваш с такива неща, за съжаление
Ще ти пусна още един коментар, но при едно условие Да ми кажеш разликата между ирландското и шотландското уиски! Да разбера, доколко си умен - окончателно! Не храня особени надежди за нещо свръх! Ти материалистът, си само Пусто- л! Като главата ти!

Вместо да кажеш , ако си културен и възпитан човеек едно просто-Благодаря, толкова си задръстен ,че даже и не можеш да оцениш жеста! Който съм ти направил, без да го заслужаваш!
Неспасяем случай си!
Категорично, ако няма извинение или поне човешки коментар- Вън!

ПП- За кашкавала, каквото съм писал , ти с изкорубената за светилник тиква, няма как да схванеш, камо ли да оцениш!?
Не се бъркай в неща, които са далеч над твоите малки възможности на носач!
цитирай
8. bven - Студентските спомени нямат свършване, Леоне.
17.09.2020 16:09
Моя позната от онова време казваше, че според нея най-много трябва да знаеш за "3".Четири и пет - с малко повече знания, а шестицата зависи само от настроението на оценяващия:))) Но усмивките остават, а после никой не те пита колко имаш.
Поздрави!
цитирай
9. leonleonovpom2 - Здравей, Таня!
17.09.2020 17:15
8. bven - Студентските спомени нямат свършване, Леоне.
16:09
Моя позната от онова време казваше, че според нея най-много трябва да знаеш за "3".Четири и пет - с малко повече знания, а шестицата зависи само от настроението на оценяващия:))) Но усмивките остават, а после никой не те пита колко имаш.
Поздрави!
цитирай

Отличници бяха зубрачите! Не създават проблеми, няма неудобни въпроси от тях Изпяват записаното и толкова !Обичах да събеседвм със знаещи и интересуващи се хора Такъв беше Петко от постинга Другите обикновено ме отпращаха с думите- Изпитът свърши, нищо не знам!
Но все пак са ме забелязали Следели са развитието ми И направиха всичко възможно да ме задържат в науката- пратиха ме в Германия, без да съм кандидатствал? Може би като нестандартен, различен?
И без да се хваля, не съм ги подвел! Бяха на ръба на отчаянието в началото, но после нямах спиране!
Току що писах за Гого, от " Тоника", бяхме студентски приятели, заедно правихме дипломни работи, заедно защитихме и заедно бяхме в казармата, в ротата, както я наричаха на" талантите"
Прощавай, ,не мога да съм безчувствен, като стане дума за Гого!
Да е светла паметта му!

Хубава вечер, Таня!
цитирай
10. shtaparov - Интересни спомени- напомниха ми ...
18.09.2020 21:29
Интересни спомени- напомниха ми моите студентски години,емоциите с приятели и приятелки- благодаря! ...
цитирай
11. leonleonovpom2 - Здравей, Ангеле!
20.09.2020 22:18
shtaparov написа:
Интересни спомени- напомниха ми моите студентски години,емоциите с приятели и приятелки- благодаря! ...


Благодаря ти, че ги намираш за интересни
Защото тук, един хамилар твърди ,че съм нямал никакви спомени?
Той имал големи спомени Учил в пустинния университет и затова на 22 години бил изкарал военната служба при талибаните, завършил университета и написал дисертация-" Влиянието на самума върху умствените способности на хамилите"-затова спомените му и той били кръгли, като нулата!

Хубава вечер, приятелю!
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: leonleonovpom2
Категория: История
Прочетен: 9134179
Постинги: 1348
Коментари: 29643
Гласове: 102592
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031