Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
07.01.2011 18:59 - Смял ли се е Исус Христос?
Автор: aliya Категория: Други   
Прочетен: 6036 Коментари: 6 Гласове:
2

Последна промяна: 08.12.2016 12:47


image Според Йоан Златоуст Христос никога не се е смял. Самото християнство през вековете е създало образа на един тъжен Христос. В повечето случаи Христос е изобразяван на кръста, като че ли през 33 –те години на своя млад живот той е бил винаги на кръста!
Моето разбиране, обаче е, че човек като Исус не би умрял тъжен, дори и разпънат на кръста. Той сигурно се е смял преди да умре. Това е направил и Мансур Ал Хилаж преди да бъде убит от фанатичните мюсюлмани, заради това, че е заявил: „Аз съм Истината – Аз съм Бог”. Мюсюлманите не могли да толерират това, така, както и тогавашните евреи не могли да простят на Исус. Мюсюлманите убили Мансур Ал Хилаж, но преди това той погледнал към небето и силно се засмял. 100 000 души се били събрали да видят това грозно събитие, убийството на едно от най – великите човешки същества, стъпвало някога по тази земя. Някой от тълпата попитал: „Ал Хилаж, защо се смееш? Теб те убиват!” А той е бил убит по най-жестокия начин – парче по парче – най – напред краката му били отрязани, после ръцете му, после очите му били извадени, после езикът му бил отрязан и после главата му. Те го мъчили без пощада, а той се смеел. И когато някой го попитал защо се смееш, той казал: „ Аз се смея, защото човекът, който убивате е някой друг, аз не съм това. Тези хора трябва да са полудели, те убиват друг човек! Мен не можете да убиете, това е смешно, и аз се смея на Вашата лудост!”
И точно това трябва да е направил и Исус, засмял се е !
Той не е глупав човек, не е тъжен човек – и не би могъл да бъде! Името Христос е синоним на името Буда, т.е. Просветлен, Богоизбран. Христос е бил просветлен. Той се е радвал на живота, на малките неща в живота. Той се е радвал на храната, на пиенето, на приятелствата.
Но християнската религия изобразява Христос като тъжен, превърнала е в светец едно автентично човешко същество. В евангелията не се отразяват истинските случки, много е премълчано и много е добавено.
Това се случва и в останалите световни религии – Буда е изобразен без да се смее, Махавира е изобразен без да се смее, за Христос християнството твърди, че никога не се е смял.
Нима можете да повярвате в това, че Исус никога не се е смял през живота си?! – той, който се е радвал на трапезата, на компанията на обикновените хора – проститутки, бедни рибари, всякакви хора, и при това не се е смял? Можете ли да си представите, че човек като Исус, който е празнувал с приятели на трапезата с часове, никога не се е смял? Как можеш да хапваш, пийваш без да се веселиш и смееш? Той сигурно се е шегувал, сигурно е разказвал смешни истории. Той е бил един много истински и много смел мъж. Той е приел като своя ученичка дори Мария Магдалена, прочута проститутка за своето време. Такава постъпка е изисквала много кураж и смелост. Аз не мога да повярвам, че той никога не се е смял.
Защото смехът е самата есенция на истинската религиозност. Сериозността не може да бъде религиозна, защото сериозността е част от егото, от самото заболяване на човечеството. А смехът е проява на липсата на его – тогава, когато един религиозен човек се смее, той не се смее на другите, защото това е грозно и вулгарно. Той се смее на себе си, и в този смях се извисява и осъзнава.
А когато един Христос се смее, един Божи син, то той се смее със смеха на вечността – смеха над цялата космическа шега, наречена Съществувание. Това е смехът на Висшето разбиране, на реализираната Божествена същност. ( извадки от беседите на Ошо)




Гласувай:
2


Вълнообразно


1. анонимен - Исус
12.02.2011 20:37
За какво да се е смял Исус като никой не го е разбирал и продължават да не го разбират.
цитирай
2. aliya - Точно на това се е смял Исус - на гл...
12.02.2011 21:43
Точно на това се е смял Исус - на глупостта на хората! И на упорството им да държат здраво затворени очите си и да сънуват илюзии, когато Истината е застанала току под носа им и им намига:)
Исус не е дошъл за разбирането на хората - той е знаел, че много от тях няма да го разберат. Той е дошъл, защото когато едно същество е прогледнало за Истината, то вече не може да бъде друго, освен самата претворена Истина - с всеки свой жест, с всяка своя дума, то е олицетворение на Живата истина.
цитирай
3. prosvetlenie - Според теб, нужно ли е повече от 2000 ...
13.02.2011 09:27
Според теб,нужно ли е повече от 2000 години да се дъвче все едно и също име ?!
Истината не е непременно Исус.
Истината всеки може да я почувства със сърцето си.Всеки човек на Земята ,може да бъде осъзнат,да види,да прозре Истината такава каквато ни е дадена от Бог.
Нима тези хора в света,които са далече от християнството,не могат да разберат и почувстват Истината ?!
Трябва ли непременно всичко да минава през призмата на една религия и тази религия да се счита за единствено вярната ?!
Защо непременно хората трябва да вярват в някоя религия,за да имат вяра в Бог ?!
Бог няма религия ! Бог е Един за всички хора под Слънцето !
Независимо дали вярват в Исус,Буда или Мохамед.
Бог не може и не трябва да има посредници.Не трябва хората да се делят по религия.Защото пред Него всички сме равни.И когото един ден се изправим пред Неговият Съд,религията няма да има абсолютно никакво значение,а нашите дела,това какви сме били в нашето си съществуване ще има единствено значение за Него.
цитирай
4. aliya - Истината е една - и Тя е Безкрайна, ...
13.02.2011 11:53
Истината е една - и Тя е Безкрайна, Безгранична и Вечна. Никой не може да я ограничи в една религия, в един пророк, в един божи пратеник, в един гуру и т.н. Истината не може да бъде обхваната от определена форма или определена епоха. Затова и човешкият ум не е в състояние да познае Истината, защото човешкият ум има свои граници и не може да ги надскочи. Истината можеш да познаеш само със сърцето си и истинската си най-вътрешна същност. Така, като я е познал Исус, и Мохамед, и Буда, и Сократ, и Ошо, и много други светли и безценни човешки същества. И са станали живото свидетелство за Истината. Никой от тях не е следвал определена религия, не е бил част от религиозна догма или институция. Христос не е бил християнин, Мохамед не е бил мохамеданин, Буда не е бил будист.
цитирай
5. prosvetlenie - Абсолютно съм съгласна с отговора ...
13.02.2011 12:25
Абсолютно съм съгласна с отговора ти.И аз мислех да ти пиша същото.:)))
Нито един просветлен учител не е имал религия.Нито един от тях не е проповядвал определена религия.Всички са говорели само за Бог.
Бог е Един за всички,без разлика на цвят на кожата, на етноса,на пола...
Само човешкото съзнание Го дели.А Той е неделим.
Колкото един човек е по възвишен,толкова повече той осъзнава това.И осъзнава,че религиите не са Бог.Че религиите са създадение само за да използват вярата на хората за разединение,обединявайки ги в отделни общности,които настройват всяка една срещу друга.
А в името на Бог трябва да има Една Истина.
цитирай
6. aliya - Само човешкото съзнание Го дели. А ...
14.02.2011 09:37
prosvetlenie написа:
Само човешкото съзнание Го дели.А Той е неделим.

Човешкият ум е този, който дели Бога на наш и ваш. Човешкото съзнание знае вече, че Бог е един и неделим, защото човешкото съзнание е в осъзнаването на истината. Човешкият ум е повърхностен, ограничен, в качеството си на наш инструмент, на био компютър, даден ни от Съществуванието, за да си служим с него в ежедневния ни живот. И поради своята ограниченост, човешкият ум не може да познае в цялостност и дълбочина, а обича да дели на категории, да подрежда в отделни папки, нации, религии живи човешки същества. А всяко едно човешко същество е една необятна и мистериозна вселена и не може да бъде класифицирано. Нима можеш да класифицираш безкрайното богатство на живота?!
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: aliya
Категория: Други
Прочетен: 3179013
Постинги: 449
Коментари: 602
Гласове: 1415
Архив
Календар
«  Октомври, 2024  
ПВСЧПСН
123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031